Illesztgető

Kormányos Sándor: "Illesztgető"
Egy törött világ darabjait
Illesztgeti a csendem.
A bohóc, aki én vagyok
Ma sírva fakadt bennem.

Erre a négy soros versre készítettem fényképet...


Szomorkás a vers, ennek megfelelően a képi világot és mondanivalót is így alakítottam ki.
Fő téma a törött tükör, melyből hiányzik egy darab. A törött tükör sok mindent jelenthet, törött életet, de akár meghasadt elmét is. Az asztalon boros üveg és felborult pohár, gyűrött terítő (ittas állapot, rendetlenség). Óra, amely egyben az idő múlását, illetve időtlenséget is szimbolizálja. Az óramutatók szándékosan nem a jól bevált órafényképező klisét követik (nem pozitív hatású Nike jel, 10 óra 10 perc), hanem egy hajnali vagy épp délutáni időpontot. A falon fénykép, amely a modellt ábrázolja mosolyogva - ez párhuzamban a törött tükör szomorúságot sugalló tükörképével.
A törött tükördarabban a kézben tartva megjelenik a modell szeme, ami a nagy tükörből hiányzik...a szem a lélek tükre.
A törött darab épp vissza lesz illesztve a helyére...!? Vagy a bal kéz tartása mást sugall a törött üvegdarabbal... A kopott, de mosolygós bohóc baba, talán egy picit oldja ezt a pesszimista, borús hangulatot.

A kép Olympus E-M10 II fényképezőgéppel készült, egy manuális F1.2 fényerejű CCTV kamera optikájával. Erről az optikáról már írtam egy bejegyzést.
Világítás: balról egy nagy szoftbox, álló lámpájában pedig egy kisebb rendszervaku. Mindkettő rádiós kioldással.


Még egy képet készítettem ezzel az összeállítással, egy önportrét. Itt szintén a törött tükör a főtéma


Pár képkocka után sikerült a távolságokat beállítanom, hogy bal kézzel exponálva el tudjam készíteni a képet.
Nem is gondoltam volna, hogy ennyire "nehéz" összetörni egy tükröt, hogy az hasonlóan repedjen, mint ahogy a képeken is látszik! Szerencsémre Polgár József üveges (Kecskemét, Sörház u. 18.) segítségemre volt, így kidobásra ítélt hulladék tükrökből jópár darabot vágtunk- és törtünk össze.
Széles, csomagoló ragasztó szalaggal lett a tükör hátulról "stabilizálva", hogy a törés után a helyükön maradjanak a darabok, majd leejtve, ráejtve, kalapáccsal, kaviccsal, pontozóval és egyéb, tükörre veszélyes tárgyakkal próbáltuk a kívánt eredményt elérni. Köszönöm szépen a segítséget!

Megjegyzések