2010. június 9., szerda

Low Key

A fejemben motoszkált egy fénykép, ami ellenfényben készül és csak fénysávok világítják meg a modellt. Most hogy elkészült a fényvisszaverős ernyőm, újból elgondolkodtam a megvalósításon. Így tegnap éjszakába nyúlóan nekifogtunk a kísérletezésnek, amelynek az alapjaival tisztában voltam, de hogy mekkora erősségű villanást, milyen rekesszel és a hozzá tartozó záridővel kell dolgoznom, az csak menet közben derült ki.

Elmélet és beállítások:

Gyakorlatban:
Természetesen nem elsőre sikerült eltalálnom a beállításokat, kísérleteztem a vakuk teljesítményével, rekeszeléssel, záridővel. Ami ezek alapján leszűrhető: az záridőt azért állítottam a legrövidebb 1/200s sebességre, hogy a szoba 60W-os izzója ne játsszon szerepet a képben. Ez magával hozta, hogy a vakuknak elég nagyot kell hogy villanjanak, hogy a fénysáv szépen kirajzolódjon, így azokat a maximumon járattam (48-as és 58-as kulcsszámú vakuk). Ezekhez pedig választottam egy szűk rekeszt.

Nyers fénykép:

Az utómunka első lépése a RAW konvertálás, amely már alapjaiban véve szinte a kívánt eredményt kell hogy produkálja. Már itt bepipáltam a Grayscale négyzetet, az expozíciót hangyányit megnöveltem, a fekete és kontraszt csúszkán pedig növeltem, a görbe beállításainál a csúcsfényeket és világos részeket ismétcsak felhúztam.
Ugyanebből a képből két változatot készítettem, az egyik az előbb leírtak alapján, a másik annyi különbséggel, hogy a fekete csúszkát alap nulla helyzetben hagytam - így egy árnyalataiban gazdagabb, de világosabb képet is kaptam.
A sötétebb kép (1. réteg) fölé helyeztem a világosabbat - külön rétegként és kimaszkoltam a szükségtelenül világos részeket (2. réteg). Így fényt hagytam az arcon, hajon és a ruha egyes részein.
Nem tetszett a lábfej tartása, amely a testhelyzetből adódóan megfeszült, így ezt a Liqufy segítségével "kiegyenesítettem" és a rájutó fényből is lehúztam (3. réteg).
Megnöveltem a kép kontrasztját görbe segítségével (4. réteg), majd a háttéren sötétítettem még, hogy feketébb legyen (5. réteg).

Végeredmény:

A közeli portré hasonló eljárással készült, itt viszont a nagyon kilógó, zavaró hajszálakat kiretusáltam a képről.