Nagyformátumú fényképezés (Teszt 3.)

Miután láttam, hogy az ötletem megvalósítható, kézzel fogható eredményt szerettem volna elérni mielőtt hozzákezdek a komolyabb tervezésnek.
A tesztdoboz hátlapjáról így levettem a pausz papírt, kissé körberagasztottam az optikát szigetelőszalaggal, az esetleges fényszivárgások elkerülése miatt, valamint fotópapírt raktam a hátfalba.


Négy exponálásból sikerült elérnem normális eredményt. Kétféle rekesznyílást használtam, F6,3 és F8, valamint változtattam az exponálások hosszán is. Sajnos odakint erősen borult volt az ég - a kísérlet tehát nem éppen a legideálisabb körülmények között zajlott.

Elrontott exponálás, de legalább jól látszik a kirajzolt kör mérete, ami 13cm magas

F8-as rekesz, B záridő - 1 misziszipi (1sec)

A képen látszik, hogy rossz helyen volt az élesség (pedig az optika a végtelenbe volt állítva) - tehát a doboz méretei nem megfelelőek. Úgy gondolom, a továbbiakban ez lesz az egyik sarkaltos pontja az építésnek - az optika és a film síkjának távolságának mindenkori helyes beállítása.

Terveim között van még, hogy a fadobozos kamera hátfala cserélhető legyen és egy EOS adapterrel a digitális gépemre is tudjak majd így fotózni. Érdekes lesz...

Megjegyzések