Tízperces projekt VIII. (Strip light)

A múltkori bejegyzésemnél említettem, hogy tárgyfotózáshoz csináltam egy vonalsugárzót (Strip light).
Az ötlet nem egyedi és gyorsan megvalósítható, könnyen beszerezhető filléres anyagokból.

Hozzávalók:
- üres keskeny doboz
- alufólia
- ragasztó
- pauszpapír (selyempapír)


Szerszámok:
- sniccer (szike)
- olló

A rendszervakunkat a doboz tetejére rakva és ceruzával körberajzolva, majd sniccerrel óvatosan körbevágva elkészítettem a nyílást a vakunak:

A dobozt lefektetve és alufóliát méretre vágtam:

Beleragasztva a doboz belsejébe az alufóliát és óvatosan kisimítva (felesleges tökéletesen simára, mert úgyis szórt fényt szeretnénk) hasonló dobozt kapunk:

Már csak az előlapot kellett felragasztanom a doboz elejére:
A doboz oldalra nyíló ajtaját szándékosan nem vágtam le, két okból: az egyik, hogy így a doboz használaton kívül becsukható - nem sérül a selyempapír. A másik, hogy így a világító sáv széllességét tovább tudom szűkíteni az ajtó becsukásával - akár egész keskeny résnyire.

Nem egy TIPA díjas szépség az elkészült fényformáló, de a célját tökéletesen ellátja. Főleg üvegek - poharak világításánál, hasznos kiegészítője lesz a fotózásnak.

Bal oldalon felfüggesztett keskeny fénysugárzó 

Szépen látszik, hogy nem egy folt a visszacsillanó fény, hanem egy sáv (korsó nyakán és hasán). 

Megjegyzések

  1. Szia Krisztián!
    Nagyon jó, csinálok én is egy ilyet!
    üdv.Zoli

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése