Bejegyzések

Cianotípiák

Kép
Az előző bejegyzésben írtam a kollódiumos negatív készítéséről. Erről az orchideás negatívról készültek a következő cianotípiák. Variációk egy témára, különféle trükkök és expozíciós idők:

Üvegnegatív és cianotípia

Kép
Eljött az idő, hogy a nedves kollódiumos technikával üvegre készítsek negatívot. Az üvegnegatívból pedig valamilyen nemes sokszorosítási eljárással papírképet. Erre a célra a cinaotípia esik legkézenfekvőbbnek. Orchideáról készítettem nedves kollódiumos eljárással felvételt (24x18cm): Két felvételt készítettem, egy ambrotípiát fekete alumíniumra és az üveglapra a negatívot : A negatív átvilágítva így néz ki Miután az üvegnegatívot lelakkoztam, másnap jöhetett belőle a papírkép készítése, Gyarmati József barátom segítségével. Cianotípia papír felkenése: Alul az üvegnegatív, majd ráfordítva az érzékenyített papír: A saját készítésű másolókeretem jól funkcionált UV lámpával exponálva Ellenőrzés Jónak tűnik az expozíció Jöhet a kimosás: Nemigazán szeretem a cianotípia jellegzetes kék színvilágát, így rögtön barnítottuk is a képet: Többféle variációt kipróbáltunk és egyéb trükköket is bevetettünk: A képek ...

Dekantálás / by decantation

Kép
Dekantálás - más néven ülepítés az egyik legrégebbi folyadék tisztító eljárás. A szennyeződés a folyadék alján összegyűlik, a tisztát pedig a tetejéről leválasztjuk. Ha csak egyszerűen leöntenénk a felső réteget akkor a folyadék (főleg a vége felé) biztosan felkeveredne és átkerülne belőle a tisztított edényünkbe. A dekantálás nem egy ördöngős folyamat, az eljárás egyszerű: a légmentesen zárható leülepedett tartályunkba két csövet vezetünk be. Az egyik amelyiken távozik a tiszta folyadék - majdnem leér az üveg aljáig - célszerű kissé a szennyeződés felett megállni. A másik cső épphogy a tartályunkba ér, a folyadékszint feletti légtérben áll meg. Ha a "levegő" csőbe óvatosan levegőt fújunk az üvegünkben nyomás keletkezik, ami lefelé nyomja a folyadék szintjét. Így a "tiszta" csövön keresztül távozik a folyadék egészen addig, míg a "koszos" folyadék szintje el nem éri a belerakott csövünk végét. Tisztítandó folyadék / liquid to be purified by ...

B.Ú.É.K. 2015.

Kép
B orongós napok tűnjetek tova, O kkal szomorú ne legyél soha! L épteid kísérje töretlen szerencse, D erűs percek rajzoljanak mosolyt a szemedre! O szoljanak el az óévnek sötét árnyai, G úzsból szabaduljanak a képzelet szárnyai! Ú j évet hozzon a nesztelen iramló idő, J öjjön már a rég várt, csodálatos jövő! É vek ha múltok, ha elszálltok napok, V idámságot, örömet számolatlan adjatok! E lfusson most az óévnek malaca, T öbbé ne legyen senkinek panasza! K erüljön betegség, bánat messzire, Í rmagjuk is vesszen mind a semmibe! V ágyaid sorra valóra váljanak, Á lnok szavak többé ne bántsanak! N övekedjen az igaz barátok tábora, O kosan élj, ne legyél ostoba! K ívánom neked, legyen 365 szép ünneped! (Idézet: http://versoldal.blogspot.hu) 18x24cm kollódiumos nedves lemez fekete alumíniumon 300mm optika, F4.5, 25sec exponálás, 15sec hívás Fények: 2db ezüst ernyő, egyenként 2x105W + 2x75W kompakt fénycső 1 - 1,5m távolságból

100e

Kép
2009. október 7-én elindított naplóm, 298 bejegyzéssel a mai napon elérte a 100.000 látogatást! Köszönöm az érdeklődést!

Palackvilág installáció

Kép
13x18cm kollódiumos nedves lemez - képkeret 18x24cm méretű 2mm-es kartonból kivágtam 18x24cm-es lapot és beborítottam két oldalú ragasztóval  Az ragasztós kartont ráfektettem textilre, majd körbevágtam a karton mentén  Elkészült borítás  A képet a hátlap közepére helyeztem, majd bejelöltem a sarkokat  A jelöléseknél kilyukasztottam a hátlapot Ezüstözött drótból kapcsok készültek a sarkokhoz Sarok felfogatása  Hátulról visszahajtva a drót szépen tartja a képet  Mind a négy sarok rögzítve A kép a keretbe helyezve

Palackvilág

Kép
Egy régebbi fényképemből elraktam egy madártollat későbbi felhasználásra. Beleraktam egy viszonylag nagy szájú üvegbe - itt biztonságban megmarad, a huzat sem viszi el és nem is fog sérülni a következő felhasználásig. Már jó ideje fent volt a műhelygarázs polcán. Közben elkészítettem a mostani nagy fa kamerámat , fúrtam-faragtam-csiszoltam. A finom csiszolópor apránként lerakódott az üveg száján keresztül a tollra. Így most ez lett a főtémám - újból használva lett egy képnél a madártoll, egy picit kapcsolódva a " Titok az üvegben " képsorozatomhoz. Egy kis csavart is raktam a fényképbe. Egy nagy gyűjtőlencsét támasztottam az üveghez. Így jobban látszódik a toll és a porszemek, valamit az üveg szélességéhez és mélységélességi különbségekhez ad egy pici rafináltságot. Szintén hozzátesz a képhez, hogy használtam a nagyformátumú fényképezés egyik előnyét (már amelyik kameránál ez lehetséges) és az optika síkján picit billentettem, hogy a toll minél nagyobb síkja éles legye...