Labor lámpa tesztelés

Végre akadt egy kis szabadidőm, így a múltkoriban felrakott piros laborfényeimet tudtam tesztelni.
A fényforrás RGB LED szalagból készült, csak a piros ledek felhasználásával (illetve asz összes szín - tehát fehér fény pl. üveglapok tisztításánál). Felmerült a kérdés, hogy vajon az RGB színekből, a zöld színre vajon érzékeny-e a kollódiumos lemez (elméletileg a zöld színre nem érzékeny a nyersanyag).


Így egyszerre két tesztet hajtottam végre
1., piros és zöld ledek világítanak
2., a szokásos laborálási munkaközegben, csak a piros ledek világítanak

Az üveglapot megöntöttem, érzékenyítettem minimális - már bevált piros fények mellett. A tesztet 30-30 másodpercig végeztem, hívás pedig 15 másodperc volt, majd fixálás.


Picit hibáztam a teszt közben, az RG ledeket ki kellett volna kapcsolni mielőtt csak a piros ledek alá rakom az érzékeny lemezt, de szerencsére ez a fényszennyezés olyan rövid ideig tartott, hogy nem hagyott nyomot a csak pirossal világított fél lemezen.


A teszt magáért beszél, az RGB LED zöld színe nem megfelelő a kollódiumos laboráláshoz.
Viszont örülök, hogy a tisztán piros fény nem hagyott nyomot a fél percig tartó megvilágítás után, így ha valamiért fányolosodna a jövőben a kép, most már biztosra fogom tudni, nem labor piros fényei lesznek a hibásak.

Megjegyzések