Fotós találkozó (Biatorbágy)

Abban a szerencsés helyzetben tudhatom magamat, hogy a Kecskeméti Fotókör vezetőjeként olyan emberekkel is megismerkedhetem, akikkel lehet, hogy máskülönben soha nem találkoznék.
Így volt ez az elmúlt hétvégén is, amikor a Biatorbágyi Fotóklub szervezésében, az ország négy fotóklubja találkozott.
Így Biatorbágy - Sopron - Győr - Kecskemét fotósai jöttek össze.
A négy muskétás fotóklub vezetők: Hipságh Gyöngyi (Sopron), Nagy Krisztián (Kecskemét), Liziczai Miklós (Győr), Niksz Gyula (Biatorbágy)

(Fotó: Niksz Gyula fényképezőgép beállításával)

Új emberekkel ismerkedtünk meg, illetve "Bemutatkozik a Kecskeméti Fotókör" délutáni program keretében, egy képvetítéssel összekötött beszélgetésben röviden bemutattam a klubéletünket.

______________________


Szombat hajnalban napkelte előtt a "Zoltán és Diána Horgásztó és Pihenőpark"-nál kezdtük a napot.

Fotós felszerelésem a kis Olympus E-M10II volt, egy tilt adapterrel felszerelt analóg Pancolar 50mm F1.8-as optikával. Szeretem ezt az összeállítást, mert a megdöntött - elforgatott optikai síkkal játszva, a szelektív mélységélességgel kicsit meg lehet bolondítani a már ezerszer ismételt tájképeket.


















A tóparti idill után az Etyeki körpincék következtek, a tilt adaptert ellentétesen beállítva (fényképezőgép lefele néz, optika felfelé) makett hatásúvá változik a környezet.








Következő helyszín a Korda filmstúdió, ahol a Borgiák (Borgias) TV sorozat díszletei között külön engedélyt kaptunk a fényképezésre. (Sajnos a filmstúdió területén, sehol nem engednek fotózni).



Legutóbb 2011-ben jártam a filmstúdiónál (akkor a New York utcát fotóztam) és egy Lubitel 2. tüköraknás, 6x6-os filmes géppel is készítettem felvételeket. Ezért úgy gondoltam, a mostani látogatásra is viszek magammal analóg fényképezőgépet. A középformátumnál maradva, ugyancsak egy tüköraknás 6x6-os gépet akasztottam a nyakamba, viszont az orosz Lubitelt 2 gépet egy japán Yashica Mat 124G-re cseréltem. A nyersanyagnak pedig egy lejárt Forte filmet fűztem be.


A filmet természetesen saját magam laboráltam, a negatívok szkennelésére pedig egy Canon 9900F-t használtam, a képek digitális utómunkával nyerték el a jelenlegi formájukat:



















Este sem unatkoztunk, a nap zárásaként még egy program jutott, a biatorbágyi viadukt fényfestése.


A fényképezőgép harminc másodpercig rögzítette, ahogy a Biatorbágyi Fotóklub hat lelkes tagja a sötétben a viadukt tetején zseblámpákkal, vakuval, táblával, fényfüzérrel, füstpatronnal rohangálnak!
Külső szemlélő akár hihette volna azt is, hogy valami iszonyatos terrorakcióra készül a társaság és az 1931. szeptember 13-i robbantási merényletet akarja megismételni.... miközben ezt egy teljesen véletlenül éppen arra járó, állvánnyal felszerelt kb. húsz fős fotóscsapat dokumentálja...


Óriási köszönet illeti a Biatorbágyi Fotóklub-ot és elsősorban Niksz Gyula - Biatorbágyi Fotóklub vezetőt a szervezésért. Tényleg kitettek magukért, köszönöm az élményt, jól éreztük magunkat!

Megjegyzések