Kalózok kincse

Már jó ideje motoszkált ez a kép a fejemben. Közel egy évig gyűjtögettem hozzá a kellékeket. A hétvégén a bolhapiacon találtam rá a ládára - már csak az hiányzott a kitalált fényképhez.
Közel három órán át rendezgettem a kompozíciót és állítgattam a kamerát - döntöttem, elforgattam és el is csavartam az optika síkját, hogy a képen az amúgy kicsi mélységélesség pont jó helyre kerüljön. 

A kamera mattüvegén így látszott a kompozíció (180 fokkal elforgattam a  befotózott képet, mert a valóságban fejjel lefele és tükörfordítva látszik a fókuszüvegen az eredeti kép):


A laborálás utolsó mozzanata a fixálás:


Három felvételt készítettem, az első amolyan tesztkép (fekete alumínium lemezre) - exponálási idő meghatározásához - de az is olyan jól sikerült, hogy megtartom. A második egy ambrotípia - üveglapra fényképezve. A harmadik szintén üvegre készült, de azt negatívnak - későbbi papírképek készítéséhez fényképeztem meg.

Beszkennelve az üvegnegatív 1200dpi-ben, 101,1 MPixeles képet ad:

Kollódiumos üvegnegatív 24x18cm
20sec exponálás, 90sec hívás, denzitás erősítés, feketítés
Optika: Petzval 210mm F4
Fények: 4x105W komp.fénycső, 4x75W 4x105W komp.fénycső,
4x58W fénycső,1x250W fémhalogén, 1x200Ws vaku a háttéren

Lakkozva a fekete alumínium lemezen a kép:

Alumitípia (fekete alumínium lemezre készített ambrotípia) 24x18cm,
10sec exponálás, 15sec hívás. Optika: Petzval 210mm F4
Fények: 4x105W komp.fénycső, 4x75W 4x105W komp.fénycső,
4x58W fénycső,
1x250W fémhalogén, 1x200Ws vaku a háttéren


Van Dyke barna eljárással a negatívról készült papírkép, 1200dpi szkennelés, a jobb oldali részletek az 1:1 képméret:

A4-es papíron, 3ml emulzió, 4 perc expozíció az egész képen + 4 perc a koponyán

Megjegyzések

Megjegyzés küldése