Kalapos

Gyanítom pár ismerősöm már lemondott rólam, hogy elvesztem az analóg fényképezés világában, megfertőzött a vegyszerek fanyar szaga és a piros laborfény, kész vége - nos, erre most rácáfolok!

Itt volt az ideje, hogy frissítsem az elérhetőségeimen található portrémat.
Szeretem a kalapokat, így a legutóbbi szerzeményemmel gondoltam készítek egy "retrósabb" képet. Elkeztem kissé megnöveszteni a szakállamat, mert kicsit olyan gengszteres képet szerettem volna. Pisztoly helyett egy 30 éves Praktica fényképezőgépet használtam kelléknek - ez jobban is illik hozzám. Egyetlen főfénnyel, rendezői balról egy 50x70cm-es szoftboxal készítettem a felvételeket, a jobb oldalról pedig a háttérre díszítőfényt villantottam.

Fényképezőgép felöl nézve: balról a szoftbox,
jobbról a rendszervakum, középen Canon 450D,
70-200F4L optikával, háttér 1,5m széles fekete vászon

Modellszéken ülve egy (összetákolt) panorámakép

A díszítőfény: a rendszervakut leszűkítettem egy darab polifommal,
a végére pedig egy + szigetelőszalagot raktam,
hogy sávos legyen a fénypamacs a háttéren

Saját magamat fotóztam... A laptop az asztalon össze volt kötve a fényképezőgéppel. Ahogy elkészült egy exponálás, a fényképezőgép már nyomta is át laptopra a képet és már láttam is nagyban a székből nézve, hogy mit változtassak magamon. Hogyan exponáltam? A fényképezőgép infrás távirányításra volt kapcsolva + 2 másodperc késleltetés. Így a székben ülve egyik kezemben a Praktica "oldtimer"-rel, másik kezemmel nyomva a távirányítót - majd 2 másodperc alatt elhelyezkedve készültek a felvételek.
Bizony, bizony jelen esetben jelentős szerepet töltött be a technika... Milyen jó is az, hogy nem kell a képeket külön letölteni a számítógépre, vagy az hogy a padlás stúdiómból a földszinti dolgozószobámba csak kényelmesen leültem az asztali számítógép elé és wifi-n keresztül már dolgozhattam is a laptopról betöltött képekkel, ami addig a padláson várta a következő képsorozatot.

Mert ha már összeraktam a téli álmából a rendszert, akkor a családomról is készítettem fényképeket, amelyeket azután összeraktam egy nagy képnek.


Fényképezőgép beállítása: ISO100, F5, 1/160, (1,6x)70mm optika állás.


Megjegyzések

Megjegyzés küldése