Nagyformátumú fényképezés (Tervezés 2.0)

Jelentősen leegyszerűsítettem az előző elképzelésemet - visszatértem a legelső vázlatomhoz. Mielőtt nagyobb fába vágnám a fejszémet egy egyszerűbb konstrukciót találtam ki, amely már a számítógépes tervezés útján jár...




A doboz a harmonika kihuzat miatt összecsukható egész kis méretre, illetve az egyszeres kihuzati méreten felül (ami kb. 95mm) távolabb is kerülhet az optika a film síkjától, így megváltozik a nagyítás mértéke - akár makró felvételeket is lehet majd készíteni.
Az optika felfogató lemeze cserélhető lesz, így egy mozdulattal átalakítható lyukkamerává majd a fényképezőgép.

A következő lépés a hátfal mikéntjének kitalálása...

Megjegyzések

  1. Drukkolok erősen, mert én is szeretnék majd hasonlót. Kérdéseim is lennének, vagy ne vágjunk a dolgok elejibe? :)
    1. a kihuzatot is te készíted majd? Találtam a neten mintát, de még nem sikerült egy normális próba-kihuzatot origamizni. Érdekelne mire gondoltál.
    2. aztán nem vágom, milyen töltőrendszerre gondoltál, sötétkamra minden expónál? Egyáltalán, papírnegatív, vagy szélesfilm?
    3. ezt a lencsét fogod használni? Én egyelőre keressek olcsó (úgy értem tényleg olcsó, <10-15$) lencsét, ami kirajzolja rekeszelve is a 4x5" felületét, volna valami jó tanácsod?
    Köszi,
    Pixifári

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 1., Igen, a kihuzatot magam szeretném elkészíteni, a neten sok segítséget találni hozzá.
      2., A hátfal kazettás rendszerűre szeretném, kb. 5 kazetta megtöltve - egyenlőre papírral, de úgy kialakítva hogy filmet vagy üveglapot is lehessen bele rakni. Így nem kell felvételenként rohangálni a sötétbe.
      3., Optikát én is sokat agyaltam, az általad írt összegben gondolkodtam, így találtam erre a köztes megoldásra. Kerestem egy lestrapált de jó optikájú 9x6cm filmre működő gépet. Mivel minden optika nagyobb képet tud rajzolni mint a névleges - igaz csökkenő minőséggel így ennek a használata mellett döntöttem, kompromisszumokkal.
      Egy igazi nagyformátumú optika 50-80eFt! Így a középformátumú 9x6-os gépet alakítom át nagyobb képet kierőszakolva, 15x10-es "nagyformátumú" méretre.

      Tanácsot nem tudok adni, mivel én is most kísérletezem ki... :-)

      Törlés

Megjegyzés küldése