Camera Obscura v.2.0 (Tízperces projekt X.)

Készítettem még egy lyukkamerát, de ennek a hátfala nem sík, hanem homorú ív. Ennek az lesz a hatása, hogy panoráma képek készülnek. A függőleges vonalak maradnak függőlegesek, viszont a vízszint érdekes alakot fog ölteni. A kameratest méretét úgy választottam, hogy 18x13-as papír beleférjen és kb. a doboz fél palástját fedje le.

Érdekes képek születnek majd 

Régi kiürült haltápos doboz a kameratest, a doboz átmérője 100mm

Az optika teamécses alumínium lapja, szépen kisimítva, tűvel lyukasztva (kb.0,5mm)

 A dobozon vágott rés kb. 20x20mm-es, a használni kívánt papír (180x130mm) középpontjával szemben

A doboztető sárga színe eléggé fényáteresztő, így arra fekete fotókartonból vágtam korongot, valamint az oldalpalástot is több réteg fekete szigetelőszalaggal körbetekertem

Ugyancsak körberagasztottam a doboz száját is.
Beragasztva az optika, kész a tető.

Zárszerkezet fekete fotókartonból kis zseb, melyből egy kartonlapot fel-, illetve le lehet csúsztatni.

A képkészítést 30 másodperces záridővel kezdtem, ugyanolyan fényviszonyok mellet mint a szögletes doboz kamerámmal: ISO100, F16, 1/60sec erre 30 másodpercet exponáltam:

 Kecskemét főtere nagyon nehezen akart megjelenni a papíron a 30 másodperces záridő után, tovább kellett hívnom mint 2 perc - így beszürkült a fotó és csak a szkennelésnél javult fel a kép

 Csökkentettem 20 másodpercre az időt, egész jó eredményt adott

 Fele annyi fényben a 30 másodperc kevés lett, a kép csak a szkennelés után lehetett életre kelteni

Negyed annyi fénynél, mint az eddig sikerült képek: ISO100, F16, 1/15s mért értékekhez 120 másodperc exponálással egész jó lett a fénykép

Konklúzió: érdekesen torzul a tér, viszont a papír a palástra rögzítése nem megoldott. Nem jól fekszik fel a hátlapra a nyersanyag, ezért sok helyen a "foltokat" és az aszimmetrikus vignettálást ennek tulajdonítom.
A lyukkamera látószöge vízszintesen kb 135 fokra, a függőlegest 90 fokra becsülöm.
Valószínűleg a hívóm kezd kimerülni, jó lesz lassan új koktélt keverni! 

Megjegyzések