GOMB

A Kecskeméti Fotókör januári témája a GOMB volt. Erre a "megmérettetésre" készítettem két képet.

Biztosan emlékeztek páran arra régi "népi" játékra, amikor egy nagy gombot felfűztek spárgára, majd egy-egy kéz mutató-, és hüvelykújja közé kifeszítve és a feltekert/húzott gombot lehetett forgásban tartani, érdekes hang kíséretében.



Ezt szerettem volna fotózni, de sajnos gyermekeim nemigazán akartak statisztálni ehhez a képhez. Egy értékelhetőbb képet sikerült csak készíteni, de több sebből is vérzik a fénykép (csukló törése, vágott újj, túl világos karok és beégettgyanús foltok), úgyhogy alternatív megoldáshoz kellett folyamodnom.
Kirámoltam a ruháskosarat, két-két szöget benyomtam a vesszőfonott oldalába és közéjük feszítettem ki a madzagra fűzött gombot.
Egyetlen fényforrást használtam a sötét szobában, egy polifommal körbetekert - szűkített vakut.


(Sajnos a werk-kép nem lett a legjobb, a kis kompakt gépen nem ment a vaku - mire a következő képet készítettem volna vele, lemerült az aksi. Ez van...)

Az elkészült képen nem nem volt sok utómunka, szinte csak átraktam fekete-fehérbe és a szokásos szintek-görbéket állítottam be. A kompozíció jobban tetszett, ha vízszintesen áttükröztem a képet, így el is készült a fénykép.

Canon 450D, fix 50mm-es optika, F5.6, 1/200s, ISO100

A másik gomb témát kicsit áthelyeztem más környezetbe. Készítettem egy gomb befőttet. A fejemben megfogalmazódott kép az volt, hogy egy aránylag szűk fénysávval világítom meg a celofános üvegbe rakott gombokat, mintha a spájz ajtón beszűrődő fény adná a világítást. Az egész kompozíció alá kicsit dúrvább textilt helyeztem - a "parasztibb" hangulat miatt.
Szintén egy fényforrást használtam, kitakarva - keskenyítve így árnyékokat adva a képhez.


A bal oldali vakuhoz közelebb lévő doboztető kitakarás adja az előtér homályosabb vonalú árnyékát, míg a kompozícióhoz közelebbi kitakarás a képen látható erősebb vonalú árnyékért a felelős. A kompozíció jobb oldalához még egy fehér gépírólapot raktam - derítésként.

Canon 450D, fix 50mm-es optika, F3.2, 1/200s, ISO100

Ezeket a werk képeket azért mutatom meg (és talán aláásva magamat), hogy mindenki láthassa, nem kell hűdeprofi felszerelés ahhoz, hogy összehozzunk valami szép fényképet. A felhasznát vaku helyett lehetett volna használni egyszerű asztali lámpát is, legfeljebb hosszabb lett volna a záridő...

A fotókör tagjainak a képei megtekinthetőek itt! 

Megjegyzések

  1. Ezt a vándordíjat (alias piramisjáték) nemrég kaptam. Szeretném, ha neked se lenne jobb... ezért (no meg mert szeretem, amit csinálsz) ezt a Kreatív blogger díjat továbbadom neked is:

    http://tiszafoto.blogspot.com/2011/02/kreativ-blogger-vandordij.html

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése