Repülőnap 2010.

Ebben az évben is sikerült a Relülőnapra kimennem. Nem szoktam bemenni a reptérre, hanem az irányítótoronnyal szemben, a külső kerítés mellett szoktam tábort verni.
Ide egy földúton jutok el, ami Kecskemét-Katonatelepről indul az AGIP benzinkút melletti behajtónál és kb. 5km-es földút után érem el a kiszemelt helyszínt. Így kikerülöm a dugókat és szerintem nagyon sok esetben jobb képeket tudok készíteni, mivel nincs tömeg és a gépek a fejünk felett húznak ki.


Repülőnap nagyobb térképen való megjelenítése

Kicsit aggódtam, hogy az előző napokban az eső feláztatta az utat, de szerencsére probléma nélkül tudtam vezetni.
Szombat délután és vasárnap egész nap kint voltam fotózni. Vasárnap délelőtt eléggé esőre állt az időjárás, szinte fáztam, de végül szerencsére jó idő lett. A képeken látszik is az átmenet, ahogy a szürke háttér kezd felhősödni, majd kékülni.

Idén a csíkhúzó repülőkre próbáltam kicsit jobban rámenni, ennek megfelelően nem nagy telét használtam, hanem a 70-200mm-es középzoomot. Ezzel 70mm-es állásban belefér a kompozícióba a repülő is és amit maga mögött rajzolt az égen, viszont 200mm-es állásban tudok egy-két közeli képet is készíteni, főleg hogy "karnyújtásnyira" húznak el a gépek a fejünk felett.
Mivel az eget fotóztam, ezért a gépen az expozíció korrekciót nullán hagytam. Esetleg lehetett volna +1-et hozzáadni a korrekcióhoz, de úgy voltam vele, hogy legyenek meg a felhők részletei is és a repülő sötét színére majd utómunkával adok egy kis fényt.

A záridővel és rekesszel nem igazán törődtem, mivel fent az égen van fény bőven, így általában 1/400 - 1/500 és F7.1 - F9 értékeket lehetett kiexponálni, ISO100 mellett. Ami inkább fontosabb gépbeállítás ilyenkor amikor gyorsan mozgó dolgokat kell fotózni, az a fókusz! Beállítottam az összes fókuszpontot használatra, illetve az automata fókuszkövetést, ami az exponálógomb félig nyomva tartása mellett folyamatosan próbálja tartani az élességet. Nagyon hasznos dolog!

Az első válogatás után (kitöröltem az életlen és a vágott fotókat) kb. 1300 db kép maradt. Ezekből a fényképekből mazsoláztam egy Slideshow-t, ami igaz, hogy 9MByte lett, de remélem megvárjátok amíg letöltődik és belenéztek majd!

Megjegyzések

  1. Bevallom, nem volt időm végignézni, de ez is impozánsra sikerült, mint a tavalyi!

    VálaszTörlés
  2. Köszi!
    A bemutató végén vannak amik nekem jobban tetszenek! Csíkhúzós kékeges

    VálaszTörlés
  3. Akkor éppen azokat nem láttam. De bepótolom majd.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése