Gyíkcsont

A kertünkben a farakásnál találtunk egy gyík csontvázat. Valószínűleg egy ráeső fa alá szorult be, majd a hangyák és más rovarok lekopasztották az ehető részeket. Így megmaradt nekem egy nagyszerű fotótéma...


A csontvázat ráraktam egy faháncsra, ez adta az alapot. A kompozíció eltalálásához nagyon sokféle beállítást próbáltam ki mire meglett az amit szerettem volna. A nehézséget a főleg kis mélységélesség okozta, ezért úgy kellett beállítanom, hogy az optika síkjával párhozamos legyenek a fő "alkatrészek" de ezért valamelyest térbeli legyen az elhelyezkedés.


A megvilágítással is sokat bíbelődtem, mindenféle derítéssel, ellenfénnyel, de végül balról egy szoftbox, jobbról pedig egy fehér gépírólap derítette a témát.
A fényképezőgép fókuszpontját és nagyítását feljavítottam egy makro előtétlencsével. A fókuszt manuálisan állítottam be.

Utómunka:
Szerettem volna kicsit röntgenkép szerű - fémes hatást elérni, így a fekete-fehérré alakítást infraszűrővel kombináltam. A többit látjátok a videóból, amit készítettem!



Remélem sokaknak tetszeni fog ez az utómunka bemutatás. Ezzel az egyszerű pár perces tutorial-lal próbáltam ki, hogy hogyan is tudom ezt így kivitelezni.
Terveim szerint a jövőben már mindegyik bemutatót így készítem majd el, talán jobban követhető a munkamenet, mintha csak szárazon leírnám!

Javaslom, hogy lejátszásnál  az ablakot teljes képre nagyítsátok ki, és rakjátok 480P felbontásra a videót, így jobban kivehetők a részletek!

Megjegyzések