Fotókör

Szerdánként van a Kecskeméti Fotókör napja, amikor összejövünk egy kis beszélgetésre. Ez a klubdélután most elmaradt, illetve kihelyezett lett: Nagykőrösön a Szarvas Vadászkastély környékén fotóztunk. Sajnos az időjárás nem volt túl jó, erősen borult volt az ég (gondolom ezért is voltunk csak négyen).
Ennek ellenére sétáltunk egy nagyot, megmutattam a többieknek a táj egyes jellegzetességeit és természetesen fotóztunk is.
A kis túránk kb. két és fél órás volt, közben találtunk koponyát, levelibékát, virágokat, kiszáradt fát, tanyát, felduzzasztott patakot és számtalan szépnek mondható kompozíciót.
A fotózás közben persze beszélgettünk is, cserélgettük egymás közt a felszereléseket: optikákat, féláteresztő szűrőt. Felmerült a kérdés, hogy ki mennyi exponálásból csinál egy jó képet? Elgondolkodtató a dolog, hogy amióta a digitális technika teret hódított a filmes gépekkel szemben, mennyi rengeteg kép készül - a Windows szemeteskukájának.
Én úgy becsültem, hogy 100 képből egy amire azt mondom, hogy tetszik és foglalkozom vele, de meglepődve tapasztaltam, hogy annyira nem is rossz az átlag. A fotótúránk végérre 53 képből 2 db-ot dolgoztam fel, így 26:1 arányom!


Készítés: Canon EOS 450D, Canon 18-55 IS optika, ND8-as féláteresztő szűrő. ISO400, F10, 1/200s, 24mm-es állásban.
Utómunka: a kiindulási RAW képből készítettem egy expozíció sorozatot: 0, +1, +2, +3 értékekkel, majd ezeket a képeket összefűztem Dynamic HDR Picture szoftverrel. Itt a szoftvert úgy állítottam be, hogy minél élénkebb - nagy kontrasztú képet kapjak végeredményként. Ezek a színek így már eléggé telítettek, mondhatni természetellenesen rikítóak, de pontosan ez volt a célom, mivel fekete-fehér képpé konvertálva nagyon szépek lesznek a tónusok.  A felső ágak fényerejét kevésnek találtam, így az eredeti képet visszarakva és kimaszkolva az ágaknál - azokat meghagytam eredeti színükben. Fokoztam még a kép drámai hangulatát: a fekete-fehér konvertálást nagy kontrasztú vörös szűrővel készítettem.
Így sikerült elérnem ezt a szinte ropogósra száradt képi világot.


Készítés: Canon EOS 450D, Canon 70-200F4/L optika, ISO400, 1/160, F5.6, 100mm-e állásban.
Utómunka: a RAW kép megnyitása és vágása után, a fényerővel kellett legtöbbet játszanom. A kép alsó felét le akartam sötétíteni, mivel a víz alatti hínár nem tetszett (1. réteg) - lehúzott fényerőt raktam a képre és ezt egy átmenettel maszkoltam ki. Ezután beállítottam az egész kép fényerejét - középtónusát (2. réteg), végül a kép kontrasztját húztam szét kissé a sötét részek lehúzásával és a világos részek kiemelésével, egy gyenge S görbe létrehozásával.

Kíváncsi leszek rá, hogy a többieknek mit sikerült kihozni a témákból, ha engedik majd felrakok egy újabb bejegyzésbe pár fényképüket.

U.i.: találtam meg egyet a képek között ami megtetszett. Javul az arányom!


Megjegyzések