Remény

A padlásunkat úgy képeztük ki, hogyha valamikor szükségünk lenne rá, akkor egy kis szobát lehessen oda építeni, így egy tetőablak is beépítésre került.
Felvittünk egy használaton kívüli ágyat és a tetőablak alá lett berakva. Egyből beugrott a téma, a fentről egy ablakból jövő fényben úszó ágy láttán.
Valamikor majd berendezem a helyszínt, az ágyat letakarva, párnákkal, a hátteret kitakarva fekete vászonnal, plusz fényekkel derítve az ablak szúrófényét.
Addig is csináltam pár tesztképet, hogy lássam hogyan mutat majd a fényképen az elképzelés!
Egy képet fel is dolgoztam, íme:

Remény

A fotó fix 50mm-es optikával készült, ISO200, F8, 1/160 beállításokkal. Épphogy belefért minden a képkivágásba, beültem a padlástérben a tetőhajlatba egészen a sarkába. Nem akartam nagyobb látószögű optikát használni, egyrészt a torzulások miatt, másrészt a képminőséget nem akartam csorbítani.

Az utómunka főleg a fénypamacsok kitakarásával és manipulálásával történt. Egy kis fényt elvettem, egy kis fényt hozzáadtam, itt-ott ahol szükség volt rá.
1., alapkép
2., modell és ablakkeret fényerejének beállítása
3., háttér kontrasztosítása
4., ágykeret és az alatta lévő terület sötétítése
5., fekete-fehérré konvertálás
6., utólag észrevettem, hogy a feleségem papucsának az orra nagyon "világít", így lehúztam róla a fényt
7., a kép két oldalán az ágy széleit kitakartam fekete pamacsokkal

Lehet eljátszom még a képpel, pár réteggel megbolondítva, karcossá téve, de most csak ennyit akartam. Végül is ez csak egy tesztkép!?

Remélem majd összehozom ezt a padlásprojektet, berendezem, bevilágítom, mielőtt beindul a nyári kánikula, mert akkor a padláson már nemigazán lehet majd napsütésben  dolgozni...

Megjegyzések