Phoenix 500mm

Végre megjött az USA-ból rendelt optikám! Phoenix 500mm F8 "kályhacső" + kétszerező, amellyel reményeim szerint vadvilágot szeretnék majd fényképezni. Szerencsére a leírtaknak megfelelően karc és pormentes, könnyen jár, vadonatúj állapotban, dobozában, bőrtokkal, állványgyűrűvel, jó nagy dobozba csomagolva - pufis nejlonnal agyonpakolva jött.


A megvétele nem volt egyszerű, 10 licitálás után nem ígért érte senki többet, így én nyertem az aukciót. Ezután jött az adaptergyűrű kérdése: mivel ez egy régi T2 menetes manuális optika, ezért Canon bajonettre át kell alakítani, hogy használni lehessen. Nézegettem is a neten, hogy 3 féle adaptergyűrűt lehet venni ami "T2 to EOS".
Az első a legalapabb sima menete fémgyűrű EOS bajonettel. A második adapterféle, amikor elektronika is van az adaptergyűrűn, így működik a fókuszvisszajelzés (nem teker az optika - mert manuális, viszont ha a fókusz a helyére kerül a keresőben felvillan a piros fókuszpont). A harmadik féle megoldás az amikor az elektronikát programozni is lehet: be lehet állítani az optika fókusztávját illetve rekeszértékeit.
Mire ezzel a "felderítéssel" végeztem és a döntéshez közeledtem eszembe villant, hogy az optika fotói között mintha láttam volna egy EOS feliratú kupakot. Rá is kérdeztem az eladótól, hogy kapok-e átalakító gyűrűt, mert mintha az egyik képen úgy tűnne, hogy az is tartozéka? Jól láttam, úgyhogy nem kellett külön adaptergyűrűt vásárolnom. Igaz, hogy a legalapabb adapter járt hozzá, de most ez is megteszi.

Utána kitört a vulkán... Igen, az Izlandi... Porzott a felhő... A repülők meg nem jöttek...

Vártam...

Elég sokat vártam...

Aztán jött egy levél a postától, hogy vámtartalmú küldemény érkezett. Hurrá! Üröm az örömben... Lehet vámot fizetni. 22 Euro felett az ÁFA-t kell kifizetni. Na ja... meg a postaköltséget is hozzáadják amit az USA eladónak kifizettem már, merthogy ez "növeli az értékét"... meg hozzáadják még a vámköltséget és hogy a postás kihozza, ami még 1200Ft.
VÁM = (ár + postakötség) x 1,25 + 1200Ft.
Paypal átutalási megbízás kinyomtatás, elfaxolni és újra várni...

Aztán tegnap megérkezett! Nézzük csak: 2010. április 10-én vettem meg, május 14-én kaptam a kezembe. Elég hosszúra sikeredett a lebonyolítás!

Gyorsan délután készítettem pár tesztképet, (default RAW konvertálás):

ISO400, 1/200 (kicsit bemozdult),
az ellenfényes kromatikus abberrációra voltam kíváncsi, ami a vízcseppeknél látszik

ISO400, 1/320

Az első tesztképekkel meg vagyok elégedve. Szerettem volna ma kicsit jobban nekiveselkedni az optika próbálgatásának, de most meg szakad az eső és egy szikrányi napsütés sincs, úgyhogy újból várok...

Megjegyzések

Megjegyzés küldése