34. évfolyam

Engem is utolérnek az évfordulók. Jelen esetben a 34. születésnapom... Ebből az alkalomból  nem  éppen gyertyafújós képet készítettem. (Figyelem! A következő kép elkészítése szigorúan nagykorú felügyelete mellett végezhető, a felhasznált eszközöket minden esetben alaposan ellenőrizni kell!)

Végre itt volt az alkalom, hogy a mostanában beszerzett fekete textil hátteret és a hajfény vakumat is kipróbáljam. A kép koncepciója olyan rosszfiús, gengszteres fotó elkészítése volt. Egy héten át növesztettem a szakállamat, hogy valamicske kis körszakáll szerűség legyen az államon, felvettem egy fekete inget, hátrazseléztem a hajamat, felvettem a napszemüvegemet és ami a képhez legjobban kellett: kölcsönkértem egyik ismerősömtől a pisztolyát.

Persze az önportrénál az a legnehezebb, hogy valahogy el kellene a fényképezőgépet sütni. Ezt a feladatot a feleségemre bíztam. A gépet technikailag beállítottam, próbáltam pózolni, kompozíciót pedig instrukciókkal rábíztam. Az alap kép a RAW konvertálás után sem lett rossz, akár meg is állhattam volna, de ez számomra nem volt annyira rosszfiús kép. Úgyhogy jött az utómunka!

Nem kellett sok réteget használnom ahhoz, hogy elérjem a kívánt hatást. Tulajdonképpen az alapkép van 2 rétegben használva. Tehát lentről felfelé haladva:
1., Alapkép
2., Alapkép duplázva, erre pedig egy Filters/Other/High Pass effekt van rakva. A tolókát érdemes úgy állítani, hogy a megjelenő kép szinte teljesen szürke legyen, csak a fő vonások maradjanak láthatóak. Végül rétegnek a stílusát átraktam Overlay-re. (Ez a réteg tulajdonképpen kiemeli az archibákat, mélyíti a ráncokat, erősíti a szőrzetet)
3., Ugyancsak az alapkép duplikációja: Image/Adjustments/Desaturate, majd a réteg stílusát Multiplay-ra raktam át. Ha nagyon lesötétíti a képet, akkor az Image/Adjustments/Shadows-Higlights beállításával játszva - csökkentve az árnyékos és világos részek közötti különbséget - világosíthatunk a Multiplay hatásán. (Ez a réteg a színeket lehúzza, erősíti a kép drámai hangulatát)
4., Egy kis extra fény a pisztolyra, ingre, arc bal oldalára Levels segítségével.

Kicsit olyan Mátrixos is lett így a kép.
Természetesen a pisztoly nem volt megtöltve (amúgy is csak riasztópisztoly), nem szabadultok meg ilyen könnyen tőlem!

Megjegyzések