Photoshop

Szerintem a mai digitális fotózásnál elengedhetetlen, hogy az utómunkát egy jó kép készítése után kihagyjuk. Persze itt nem csak feltétlenül azokról a fotókról van szó, amik férfimagazinok címlapján található "etalon nők"-ről szól (valljuk be őszintén, szívesebben nézünk egy ilyen képet, mint egy copfos, pattanásos, anorexiás fruskát), hanem akár egy tájkép égboltjáról, vagy egy jól sikerült családi emlékkép csinosítására gondolok.

Szerencsére nagyon sok lehetőségünk van a számítástechnika és az internet segítségével a fényképeink "feljavítására" de azt hozzá kell hogy tegyem, ez a tuning csak igazán akkor ér valamit, ha alapból is jó a verdánk. Egy Trabant feltuningolva sem fog menni 200-zal, tehát egy jó alapkép elengedhetetlen!
Sokszor használom arra az utómunkát, hogy elérjem azt, amit fotózáskor a szűkös kereteim között nem tudtam. Ha lenne stúdióm, nagy térrel, rengeteg féle-fajta világítással, hátterek, ködgép, stb, valószínűleg nem kellene ennyire "belenyúlnom" a képekbe.
Ez a folyamat történt most is, készítettem egy képet, de "lelki szemeim" előtt az exponálás közben már az elérni kívánt kép volt - és persze ez messze több volt, mint amit a fényképezőgép LCD kijelzőjén láttam.

Fotózásánál a fények és beállítások, felszerelések megegyeznek az előző blog-bejegyzésemnél írtakkal:

Krisztát megkértem, hogy könyököljön az előzőekben is használt bárszék ülő részére és az állával tegye rá a fejét a karjaira. Pár kattintással meg is lett a nyers felvétel:

Innentől már csak a Photoshop munka következett, ami azért eltartott pár órán keresztül.

Mint láthatjátok, jópár réteget használtam, mire elértem a kívánt eredményt.
A rétegek alulról felfelé:
1., Az alap képet megvágtam és hozzáraktam még balról, hogy legyen a tekintetnek hely.
2., Az alap megduplázva, kicsit elmosva multiply-re rakva több tónust vittem a képbe
3., Az ing kontrasztjának növelése
4., Háttér lehúzása fekketére
5-6-7., Külső képe, amelyeknek az átlátszóságát, maszkolását, stílusát változtatva elértem a fényhatásokat
8., Fekete-fehérré alakítás
9., Egy kis fény a képre, az ing kivételével
10., Kontraszt növelése
11., Köd - fal, az arcon kicsit kimaszkolva.

Mindezek után ez a kép született:

Ez most tetszik. Lehet pár év múlva már csak mosolygok ezen, de addig is jó kis újjtorna volt a Photoshop segítségével.

Képadatok: eredeti kép 12MPixel, RAW: 13,6MByte.
Feldolgozott kép: 4736x2848 pixel, PSD: 148,6MByte.

Megjegyzések