High Key

High Key - szeretem ezt a stílust. A legjobb megfogalmazásban ami eddig tetszett számomra azt jelenti: fehérben a fehér.
Az előző bejegyzésemnél már írtam, hogy fehér háttér előtt akartam fotózni. A világítás és felszerelés leírása ott megtalálható. Több ruhát is kipróbáltunk a fotózás alatt, végére hagytam a fehér felsős képeket. Ezeket kimondottan abból a célból készítettem, hogy a végén egy kis Photoshop segítséggel elérjem a kívánt fehér képeket. A végeredmény nem lett teljesen High Key, csak megközelíti azt, mivel ebben a stílusban kerülendőek a sötét tónusok, a fekete szín pedig szinte "tilos".

Ebben az esetben az utómunkában az okoz nehézséget, hogy a képre úgy rakjunk kontrasztot, hogy a fehér részek ne égjenek ki, viszont a tónusok lehetőleg maradjanak 50%-os szürkeárnyalat felett.
Mivel a fotómon jelentős fényerő különbségek voltak, célszerűnek éreztem szelektíven manipulálni a fotó egyes részeit.
Az alapkép fekete-fehér konvertálása után, a szintek beállítása nem bonyolult, a középső csúszkát (középtónusokat) felhúztam annyira, hogy a kép jelentősen kivilágosodjon, viszont a részletek megmaradjanak. Ezek után szelektíven adtam még egy kis fényt a fejre-hajra, a jobb vállat kicsit visszasötétítettem, mert nagyon egybeolvadt a háttérrel.
A nadrágon nem akartam világosítani, több okból: a súlypont így lentre került, ellensúlyozza a fenti világos részt (kicsit Jin-Jang hatású), másrészt a comb és csípő találkozásánál a nadrág gyűrődése nem valami mutatós így szemből nézve, így jobb ha rejtve marad.Végezetül az egész képre a görbék segítségével kontrasztot adtam, egy nagyon enyhe S alakkal.
Az elkészült képre a szokásos keretemet raktam a kép köré, 1 pixel széles vékony csíkot.

Végeredmény

Megjegyzések