Balaton & Sztúpa

Az előző bejegyzésemben már írtam, hogy egy tekercs roll filmet is elfotóztam a Balatonon és Zalaszántón a Béke Sztúpánál.
Végre volt egy kis időm és előhívtam a lejárt szavatosságú Forte filmet, amelyre egy Yashica Mat-124G tüköraknás fényképezőgéppel exponáltam.


A reménybeli jó képeket több bizonytalansági tényező is befolyásolta: 
  • A Yashica-t nem használtam még, nem voltam benne biztos, hogy a záridők / blende / élesség állítás jól működnek
  • A lejár Forte ISO100 film érzékenysége már valószínűleg csökkent az évek alatt: picit túlexponáltam a felvételeket, hogy ezt kompenzáljam
  • A vegyszer amit használok film hívásához (Fomadon R09 - Rodinal), az 1:25 - 4 perc; 1:50 - 9 perc hívási idővel dolgozik, ezt úgy állítottam be, 20ml hívó + 750ml víz - ez 1:37,5 arányú hígítás - 8 percig laboráltam a kissé melegebb hívóval


A fixálás és mosás után, az orsóról letekert előhívott fimen már látszódott, hogy nagy baj nem lehet a képekkel, így reményeim beigazolódni látszottak, nem vittem magammal feleslegesen a filmes gépet...


Úgy tűnik, a film befűzésekor nem lett eléggé betekerve a film az orsóra. Az első kép így sajnos elveszett, illetve az utolsó filmkocka a 12-ből üresen maradt.

A másnapi szkennelés viszont kárpótolt, hiszen lett 11 helyesen kiexponált (kettő képet kétszer készítettem kissé eltérő expozícióval-de mindkét esetben jól vizsgázott a film és gép), éles és jól hívott képkockám.












A képekkel digitális utómunkával játszottam (kissé zajosabbá tettem, vignettálás és tónuso kiemelése, amolyan filmes effekt a steril digitális szkennelt képekre). A fényképek igazi mivoltjukat, fekete-fehér fotópapírra világítva mutatják majd meg... Legközelebb...

Megjegyzések