Bejegyzések

Szemek

Kép
Már április óta küzdök a jobb szememben kialakult gyulladással. Ez adta az ihletet a kép elkészítéséhez. Kettő felvételt készítettem, az egyik fekete alumíniumra készült, a másik pedig üveg lapra amelyből negatívot készítettem a későbbi papírképhez. Nagy formátumú fényképezőgép egyik nagy előnye, hogy jó esetben a kamerán tudunk a kép készítéséhez korrekciókat végezni. Jelen esetben a Scheimpflug korrekciót használtam, amely segítségével a mélységélességet a kompozíciómra tudtam "fektetni". Az optika F8-as rekeszével, hagyományos párhozamos optika-képsík esetén a mélységélesség csak kb. 10-15cm lett volna, tehát maximum a kinyitott könyv középső tartománya lett volna éles. Az optikát megdöntve a hátfal - optika - kompozíció síkjai metszik egymást egy pontban, így a megdöntött élességi síkban jóval nagyobb térrészlet tudott éles lenni. Kollódiumos nedves eljárás, üveg negatív, illetve fekete alumínium lapra fényképezve (18x24cm) Scheimpflug hatás:

Régi kamera - Old camera

Kép
Kollódiumos nedves eljárás, fekete alumíniumra fényképezve Optika: Industar-51, 210mm, F8-on Kihuzat: ~500mm Fény: 2 x (2db 105W + 2db 75W kompakt fénycső) Exponálás: 15 sec Lakk: szandarak Backstage:

Tintafa

Kép
Egy régi tintás üvegbe ültettünk egy kis fát, egy egyszerű kompozícióval szerettem volna lefotózni: Kollódiumos nedves eljárás, fekete alumínium lapra fényképezve (18x24cm) Optika: 210mm, F8-on Exponálási idő: 10 másodperc Fényforrás: 2 x (2db 105W + 2db 80W) Szandarak lakkozás Backstage:

M4 metró

Kép
Úgy alakult egy Budapesti délutánom, hogy a Kelenföldről a Nyugatiba kellett eljutnom. Metróval utazást választottam, de mivel volt két órám, hogy a Nyugatihoz érjek úgy gondoltam egy kis kreatív fotózással kötöm össze a metrózást. Így gondolva egy merészet, a 4-es metró minden állomásán kiszálltam a szerelvényből és az állomásokon készítettem képeket. A Keleti pályaudvarhoz érve pedig visszautaztam a Kálvin térig, onnan átszálltam a 3-as metróra és a nyugati pályaudvarig meg sem álltam. Érdekes volt számomra, hogy mindegyik állomás más-más építészeti stílusban próbálta a föld alatti beton szürkeségét és egyhangúságát megtörni...

Porondmester

Kép
Feladat: saját versikéhez / gondolathoz fényképet készíteni "Porondmester - Ringmaster Életed porondján járod a köröket Mindig játszol, de változó a szereped:       Fent szárnyalsz, vagy a súlyt emeled. De a szünetekben találsz örömöket Bohóc készít bohócokról képeket. You walk around the circle of your life in circus floor You always play, but your role is changing of all: You flying on top or lifting weight  But you will find joy in the breaks Clown takes pictures of friends." Nedves kollódiumos eljárás, fekete üvegen (Ambrotípia) és üvegnegatív 10x7cm

Illesztgető

Kép
Kormányos Sándor: "Illesztgető" Egy törött világ darabjait Illesztgeti a csendem. A bohóc, aki én vagyok Ma sírva fakadt bennem. Erre a négy soros versre készítettem fényképet... Szomorkás a vers, ennek megfelelően a képi világot és mondanivalót is így alakítottam ki. Fő téma a törött tükör, melyből hiányzik egy darab. A törött tükör sok mindent jelenthet, törött életet, de akár meghasadt elmét is. Az asztalon boros üveg és felborult pohár, gyűrött terítő (ittas állapot, rendetlenség). Óra, amely egyben az idő múlását, illetve időtlenséget is szimbolizálja. Az óramutatók szándékosan nem a jól bevált órafényképező klisét követik (nem pozitív hatású Nike jel, 10 óra 10 perc), hanem egy hajnali vagy épp délutáni időpontot. A falon fénykép, amely a modellt ábrázolja mosolyogva - ez párhuzamban a törött tükör szomorúságot sugalló tükörképével. A törött tükördarabban a kézben tartva megjelenik a modell szeme, ami a nagy tükörből hiányzik...a szem a lélek tükre. A

Megfogható csend

Kép
Végre, tavaly április óta elkészültünk a fotóműhelyemmel! Újra tudok laborálni, immár rendesen felszerelt sötétszobával. Vége a mosógépen való laborálásnak! Kettő képet készítettem az elmúlt napokban, a Kecskeméti Fotókör belső pályázatára "Megfogható csend" témára. A gondolat amit megpróbáltam képbe önteni az az volt, hogy egy kis feszültséget viszek a fényképbe azzal, hogy egy nagyon illékony egyensúlyi állapotot fényképezek le. Ezen célból készítettem egy kártyavárat, a tetején egy egyensúlyozó tollpihével. A legkisebb légmozgás, szellő megbonthatja ezt az egyensúlyt, óvatosan, a legnagyobb koncentrációval - csendben lehet ezt csak létrehozni. Az egész kompozíciót meghintettem finom porral, ezzel is erősítve a "Szélcsend"-et "Szélcsend" Kollódiumos nedves eljárás, üvegnegatív (18x24cm) Két felvételt készítettem, az egyik fekete alumínium lapra került, a másik pedig üvegnegatívnak és ebből pedig VanDyke brown print eljárással papírképet. A