Bejegyzések

MySelf

Kép
Ambrotípia 18x24cm-es üveglapon Petzval 210/F4.1 2x400Ws vakuval, 1 villantás 15 másodperc hívás Átvilágítva digitalizálva Canon 650D fényképezőgéppel, 1:1 képkivágás

Umbrella diffuser DIY

Kép
Ezüst derítőernyő átalakítása "oktoboxá": 110cm-es ezüst ernyő Bélés selyem borítás  Négy felé hajtott textilre könnyebb kört rajzolni, illetve egy madzag is jól jön 110cm / 2 = 55cm   Megakörző Óvatosan vágva, hogy az egymásra rakott négy réteg textil ne csússzon el egymásról  Kivágva  Gyors próba  Körben elszegve  Vasalás  A vaku méretének megfelelő középső lyuk kivágása, amelynek a középpontja nem egyezik meg a kör középpontjával! Az ernyő rúdja a vaku alatt van betolva, tehát el kell tolni a kivágást! Vaku helyének szegése...  ...és gumi szalag behúzása  Vakura illesztve  Az ernyő pálcáira pici gumi bújtatók lettek rakva  Belülről a vakufej Első villantás Különbség: ugyanolyan beállítások mellett készült tesztképek Ezüst ernyő  Ezüst ernyő a lágyító borítással Az ernyő a lágyítás nélküli fénye keményebb és erősebb csúcsfényeket ad. Lágyítással az árnyéko

Kriszta

Kép
Első vakuval készült ambrotípia fényképem. 18x24cm ambrotípia üveglapon 2db 400Ws vakuval, bal oldalról alap reflektorral, jobbról ezüst ernyővel. (a kész kép tükörfordított)

Decemberi reggel

Kép
Már több napja észrevettem, hogy a varjak kiülnek Kecskemét határában a fákra és villany vezetékekre és oszlopokra. Ma reggel munkába menet nálam volt a fényképezőgépem, lőttem is pár felvételt. Az utómunkánál két különféle stílusban "hívtam" elő a képeket:

Ezüstlevelek II.

Kép
Kollódiumos üvegnegatív (18x24cm) és arról készült Van Dyke Brown eljárással papírkép. A negatív szkennelve és átfordítva pozitív képnek Kollódiumos üvegnegatív (18x24cm) Optika: 300mm, F4.5  Exponálás: 20 sec. Fény: 4x105W ezüst ernyővel + 4x75W kompakt fénycső + természetes fények Van Dyke Brown (21x30cm) Exponálás: 7 perc, érzékenyítő: 4,5ml exp.táv: 25cm

Üvegkép színes perverziója

Kép
A minap foglalkoztam az üvegre készült ambrotípia színezésével. Akkor azt a módszert választottam, hogy akril festékkel a kép üveg oldalát festettem meg, óvatosan pici fejű ecsettel. A festés közben eszembe jutott, hogy még régebben digitálisan mennyivel egyszerűbb volt a szkennelt képet színezni a monitoron egérrel. Na de várjunk csak! Miért nem színezhetném digitálisan a kézzel fogható üvegképet!? Ötvözni a 160 éves technikát a jelenkori digitális világgal! ...és ekkor bevillant egy kulturperverz ötlet... Van rá megoldás! Yesterday  I painted a ambrotype glass picture. Then I chose the method that the picture painted with acrylic paint on glass side with small-headed brush. While painting I remembered that was much simpler used to digitally scanned images to color on my monitor with mouse. But wait a minute! Why can not I digitally colored to really tangible glass picture!? 160-year-old technique combined with the contemporary digital world! ... and then fla

Színezett orchidea

Kép
Régebben készítettem orchideáról ambrotípiát (üveglapon direkt pozitív kép). Már régebben is próbálkoztam ezeknek a kollódiumos képeknek a színezésével. Ez nem egy újkeletű dolog, hiszen már 150 évvel ezelőtt is voltak színezett kollódiumos képeket. A napokban láttam az interneten egy színezett ambrotípiát és újra felötlött bennem a kísérletezés lehetősége. Eddig finom pasztellkréta porral és puha ecsettel ütögettem a kollódiumos kép színén a porózus rétegbe a színes szemcséket. A lakkozásnál viszont a lakk sok krétaport lemosott a kép felszínéről - így fakult a kép. Most kipróbáltam egy más módszert: a kész kép a hátoldalán - az üvegre festettem akril festékkel a színeket. A festett oldal nem néz ki valami szépen - erős színek, tónusok és részletek nélküli "pacsmagolás". Viszont a kép megfordítva, a virágok szirmait alkotó ezüst kitakarja a túloldali festést, illetve tónusok és részletek is megjelennek a képen.  Eredeti kép  Hátoldali festés Sz