Bejegyzések

Csapdában - Trapped

Kép
Egy 18x13cm-es üveglapot megerődítettem ragasztószalaggal és egy légpuskával lyukat lőttem rá. I fixed a 18x13cm sized clear glass with tape and shot to center with a airgun rifle Ezután a törött üvegről leszedtem a ragasztószalagot és körben a széleket megerősítettem hogy ne essen szét az üveg I removed the fixer tape I put on frame with new tape because the broken glass don't disintegrate Kész üveglap - Finished glass A törött üveget felfüggesztettem... I suspended the broken glass... ... és egy madártollat raktam a lyukba ... and a bird feather put on the hole Arányok - Proportions 2 perc 30 másodperc exponálás, 40 másodperc hívási idő 2 min. and 30 sec. exposure and 40 sec. developing time

Fókusz mattüveg és Fresnel lencse

Már jó ideje megvettem A/4-es méretű  Fresnel lencséket . Ez egy teljesen egyszerű víztiszta műanyag lap, amelyben koncentrikus körökben finom "bemarás" van. Ez a műanyag lap tulajdonképpen gyűjtőlencseként funkcionál. A nagy kamera fókuszállító mattüvegére a fény az optikából - tulajdonképpen egy pontból - kúposan vetül a mattüvegre. Itt a matt felületen képet rajzol és tulajdonképpen halad tovább az egy pontból érkező kúp mentén a szemünk felé. Tehát a képet a mattüvegen ott láthatjuk legjobban, ahol ez a kúposan érkező fényre merőlegesen tudunk nézni. Ha a Fresnel lencsét a mattüvegre rakjuk, akkor a kúpos palást mentén haladó fényeket "összefogja" és a mattüveg síkjára merőlegesen egyenesen a néző felé irányítja. Így megszűnik a peremsötétedés és az egész kép világossá válik, mivel az összes fényt a mattüvegről összegyűjti és könnyebben kiértékelhetővé teszi!

Joe Gy.

Kép
13x18cm Ambrotípia üveglapon 210mm - F4.5, 20sec exponálás, 30sec hívás Sajnos egy picit bemozdult a 20 másodperc alatt... Lakkozás után:

Dáma

Kép
13x18cm Ambrotípia üveglapon 210mm-F4.5, 15sec exponálás, 30sec hívás

Lakkozás - Varnish

Kép
1., Lakkozás előtt - Before varnishing 2.,  A kép bal oldala megtisztítva a fátyoltól (felső sarkok különböznek) - The left side of picture was cleaned from fog (Look at the upper corners differences) 3., Az egész kép megtisztítva - Full picture was cleaned from fog 4., Lakkozás után (Szandarak lakk) - After varnishing (Sandarac varnish) A fátyol eltávolítása a kép mosását követően, teljesen száraz állapotban történik. Nagyon óvatosan mozdulatokkal, minimális erővel egy sminkvattával felpolíroztam az ezüstréteget. Így az ezüstön lévő fátyol szépen eltűnt - csillogóbbá válik a fénykép. Removing the fog from image after the washing is done when completely dry. Very gently strokes minimum effort with a cotton ball I polished the silver layer. So the veil of silver disappeared - the picture will brighten. Sötétedés különbség a bal felső sarokban - Difference of dark in upper left corner: 1., 2-3., 4.,