Bejegyzések

Caffenol + papír

Kép
Az előző bejegyzésemben színes negatívot hívtam kávé, C vitamin és mosószóda segítségével. Ugyanezzel a keverékkel most papírt laboráltam. Gondoltam megpróbálom a teljes laborálás alatt kihagyni a hagyományos film/papírhívót, így a Caffenol-al hívot filmet világítottam rá a papírra. Mivel a színes film lett "fekete-fehéresítve" gondoltam, hogy jóval több ideig kell majd a papírra világítani a képet, a negatív barnás alap hordozómaszkja miatt. (szkennelés utáni nyers állapot) Az első képnél 20 másodperc, a negyedik képnél 180 másodper volt a megvilágítás hossza. A legjobb eredmény a második - 2 perces és harmadik próba 3 perces világítás adta. (ugyanezek a képek utómunkával) A feldolgozott képeknél jól látszik, hogy a 3. tesztképen jönnek ki legjobban a részletek, de egy kicsit maradhatott volna még a hívófolyadékban. (Caffenol színes  negatív, Caffenolban hívott papíron) Nagyon megnehezíti a papírhívást, hogy a Caffenol nagyon gyorsan merül, így

Caffenol + színes negatív

Kép
Ezt a bejegyzést két embernek ajánlom segítségükért: Ruppel-Nagy András unokatestvéremnek - aki Németországból küldött ajándékba egy 30 éves Praktica fényképezőgépet, valamint Sótér Józsefnek - aki segített a Caffenol leírásában és receptjében. Köszönöm! Mint az már köztudott valahogy én sosem elégedek meg azzal, ami a "nagy könyvben" meg van írva. Mindig kell egy csavar abba, hogy valmi furfangos módon készítsek fényképet. Az interneten akadtam egy alternatív fotóelőhívási módszerre amelynek az a lényege, hogy hétköznapi "vegyszerek" segítségével lehet filmet / papírt előhívni! Ezek a hozzvalók: instant kávé, C vitamin, mosószóda és természetesen víz. Ezeknek a megfelelő elegyével ha nem is a tökéletes laborminőséget lehet elérni, de egész szép képeket lehet előcsalogatni az analóg fényképezőgépünkből. Ami számomra a legjobban tetszik ebben a módszerben az az, hogy színes filmmel is működik az eljárás! A film természetesen  nem lesz színes hanem kéttó

Faljáték

Kép
Tegnap megláttam, ma lefotóztam...

Egy kis munka

Kép
Az elmúlt héten egy kisebb munkára kértek fel. A Csányi János Szakközép- és Szakiskola végzős lakberendező és alkalmazott grafikus osztály kiállításmegnyitóját kellett fotóznom. Az itt készült fényképekből összeraktam egy kisfilmet. A képek utómunkájánál kicsit "retro" stílusra törekedtem.

Egy lencsés fotózás (Monocle) II.

Kép
Ma még játszottam kicsit az épített egy lencsés optikámmal. U.i.: Grimpix kérésére két nyers kép 1:1 képkivágás részlete: Második tulipános kép, legalsó virágjának szirmai  A negyedik fénykép közepéből vágva

Egy lencsés fotózás (Monocle)

Kép
Kicsit visszakanyarodtam egy régebben próbálgatott de "nagyreményű" fotó technikához. Ez a technika talán a legelsők közül való, amikor a lyukkamera után üveglencsét próbáltak használni a fényképezésben. Az eljárás neve Monocel, vagy Monocle (ezt nem sikerült egyértelműen beazonosítanom) mindenesetre ne csodálkozzon senki, ha az internetes keresőbe beírva, a régi '20-as évekbeli egy lencsét a szemük előtt tartó vagy szemöldökkel az archoz szorított emberek fényképét kapja eredményül. A barkácsolás egyszerű volt, miután hosszas keresgélés után megtaláltam a hozzávalókat: - 58mm átmérőjű 5 dioptriás makró előtét lencse (legalábbis az enyémet annyinak gondolom) - 58mm átmérőjű UV szűrő - analóg makró közgyűrűsor - autós kormány porvédő gumiharang (ez a legnagyobb kihívás: elég rugalmas legyen és lehetőleg az átmérője is megfeleljen - természetesen keleti autók olcsóbb alkatrészei közül nem volt megfelelő, bezzeg a Mercedesnél van ilyen...) Elkészítés: 1., Nézd meg a nagyí

Nagyformátumú fényképezés (Teszt 4.0)

Kép
Tesztkép Kapitány a hajónaplónak: Csillagidő 20120218.19:24. Miután az időjárási viszonyok kedvezőre fordultak, az ablakokon beszűrődő csillagfény elégségesnek volt tekinthető a teszteléshez. A vázszerkezet stabilitása megerősítésére az egység tetejére került egy 5- és egy 7kg-os fémkorong, amelyek a földi gravitációval kölcsönhatásba lépve mozdulatlan állapotba hozták az épített nagyformátumú fotonrögzítőt. Egy fekete lepel segítségével a sötétség félhomályában a készülék hátlapján beállításra került a fotonokkal bombázott modelltárgyról visszavert fény legélesebb képe. Ezen hátfal kicserélésével egy kazetta került az üveglencséken át rajzolt kép középpontjába. Ez a kazetta tartalma fényérzékenyített műanyagalapú fotópapír, amelyre egy exponálózsinór segítségével az optikán beérkező élesített fotonsugár, a fénynyaláb intenzitásával arányosan a fényérzékeny rétegre vetült. Ezen műveletet az exponálási idő gondos mérése előzte meg, amelynél a fotópapírt ISO3 érzékenység