Bejegyzések

Phoenix 500mm

Kép
Végre megjött az USA-ból rendelt optikám! Phoenix 500mm F8 "kályhacső" + kétszerező, amellyel reményeim szerint vadvilágot szeretnék majd fényképezni. Szerencsére a leírtaknak megfelelően karc és pormentes, könnyen jár, vadonatúj állapotban, dobozában, bőrtokkal, állványgyűrűvel, jó nagy dobozba csomagolva - pufis nejlonnal agyonpakolva jött. A megvétele nem volt egyszerű, 10 licitálás után nem ígért érte senki többet, így én nyertem az aukciót. Ezután jött az adaptergyűrű kérdése: mivel ez egy régi T2 menetes manuális optika, ezért Canon bajonettre át kell alakítani, hogy használni lehessen. Nézegettem is a neten, hogy 3 féle adaptergyűrűt lehet venni ami "T2 to EOS". Az első a legalapabb sima menete fémgyűrű EOS bajonettel. A második adapterféle, amikor elektronika is van az adaptergyűrűn, így működik a fókuszvisszajelzés (nem teker az optika - mert manuális, viszont ha a fókusz a helyére kerül a keresőben felvillan a piros fókuszpont). A harmadik féle megoldás

Remény

Kép
A padlásunkat úgy képeztük ki, hogyha valamikor szükségünk lenne rá, akkor egy kis szobát lehessen oda építeni, így egy tetőablak is beépítésre került. Felvittünk egy használaton kívüli ágyat és a tetőablak alá lett berakva. Egyből beugrott a téma, a fentről egy ablakból jövő fényben úszó ágy láttán. Valamikor majd berendezem a helyszínt, az ágyat letakarva, párnákkal, a hátteret kitakarva fekete vászonnal, plusz fényekkel derítve az ablak szúrófényét. Addig is csináltam pár tesztképet, hogy lássam hogyan mutat majd a fényképen az elképzelés! Egy képet fel is dolgoztam, íme: Remény A fotó fix 50mm-es optikával készült, ISO200, F8, 1/160 beállításokkal. Épphogy belefért minden a képkivágásba, beültem a padlástérben a tetőhajlatba egészen a sarkába. Nem akartam nagyobb látószögű optikát használni, egyrészt a torzulások miatt, másrészt a képminőséget nem akartam csorbítani. Az utómunka főleg a fénypamacsok kitakarásával és manipulálásával történt. Egy kis fényt elvettem, egy kis fényt

Lányok, portréfotózás

Kép
Kecskemét főterén beszéltük meg a találkozó Viviennel aki hozta a hugát Orsit és barátnőjét  Vikit. Helyszínnek a kicsit csendesebb Barátok temploma melletti kis romos részt választottam. Egész nap jó idő volt, de mire jött a 16.20 óra megbeszélt időpont, addigra teljesen beborult az ég és lógott az eső lába. Ez az időjárás jó is meg nem is a kültéri fotózáshoz: nincs erős tűző napfény, szép szórt fények vannak, viszont az árnyékok is eltűnnek és laposak lesznek a képek. A másik fő problémám a képek monitoron való visszanézésekor látszódott igazán. Nagyon sok kép bemozdult! Mivel portréfotózást szerettük volna gyakorolni (Vivi fotósnak tanul) ehhez a fix 50mm-es és a 70-200-as optika a legideálisabb választás. De sajnos a kevés fény miatt ekkora gyújtótávolságú optika már könnyedén bemozdul, ha nincs a záridő legalább 1/200 környékén. Sajnos ISO400-on sem tudtam ilyen rövid sebességgel fotóznom, fentebb meg nem szerettem volna menni az érzékenységben, mert a zajosodás a fotózásban ne

Orchidea I.

Kép
Makrózgattam egy kicsit. Eddig még nem próbáltam ezt a technikát, így gondoltam kipróbálom a Canon 70-200F4 L optika elé berakni a 0,45x nagylátószögű előtétlencsém - dioptriás makró lencserészét. A képen egy orchidea virágkelyhe látható: Canon EOS450D, Canon 70-200F4/L + 5(?) dioptriás előtétlencse, ISO100, F16, 1/100 Ahhoz, hogy az előtétlencsét az optikára illesszem step-down adaptergyűrűt használtam, mivel a makrolencse 58mm-es, az optika pedig 67mm szűrőmenettel van ellátva. Az érdekesség még a fénykép készítésekor, hogy a 70-200-as közelpontja alap esetben 1,2 métertől ad éles képet. Az előtétlencsével pedig ez kb. 5 cm lett. A fókusz manuális állásban volt, de nem a fókuszgyűrűt használtam fotózáskor, hanem én billegtem előre-hátra pár centimétert - millimétert, majd az éles részt megtalálva exponáltam. A zoom 70mm-es állásban volt, 200mm-en már nagyon látszódtak az előtétlencse hibái, illetve túl nagy volt a nagyítás mértéke. Az utómunka minimális: a RAW beállítások után e

Street fotó

Kép
Az utcát járva el lehet csípni pillanatokat, illetve az épületek - árnyékok - vonalak  - formák játéka érdekesen képet tud rajzolni a fényképezőgép érzékelőlapjára...

Meggyvágó

Kép
A hétvégén ismét voltam kint a Vadász kastélynál egy kis madárfotózásra. Sajnos most valamiért a madarak nagyon ijedősek voltak, illetve a víz sem nagyon csábította őket a napokban történt esőzések után. Valahogy most nagyon zavarta őket a fényképezőgép zárhangja is, a múltkor sorozatlövésekre sem rebbentek meg, most pedig egy exponálás után is "menekültek". Nem sok kép készült, egy lett közülük ami tetszik is. Canon EOS 450D, Canon 70-200F4 L, ISO 200, F5, 1/200s Az utómunka nem túl bonyolult, a Quick Mask segítségével kijelölöm a módosítani kívánt területet és beállítom a kívánt értékeket. Rétegek: 1., alapkép 2., az egész kép középtónusának megemelése 3., háttér sötétítése a görbék segítségével, középre rakva egy megfogási pontot és egy enyhe ívvel lehúzva 4., az egész kép kontrasztjának beállítása, a Cureve-en belül az egyenes 45 fokos vonalat két megfogási ponttal megtörve, egy enyhe S alakot formálva 5., a víz és a moha fényerejét még egy kicsit csökkentettem, mert na

High Key

Kép
Nézegettem régebbi ké peimet és megakadt a szemem ezen a fényképen, amit még 2008. októberében fotóztam a feleségemről. Valószínűleg high-key stílust szerettem volna fotózni, de ekkor még nem volt hozzá olyan felszerelésem, hogy ezt teljes mértékben megvalósítsam. Gondoltam egy kis utómunkával most felturbózom a képet. Az utómunka megkezdése előtt ismét szembesültem egy aranyszabállyal: ezt a képet még JPG formátumba fotóztam! Sokkal de sokkal jobban lehet a RAW file-okat feldolgozni! Az utómunka a háttérben lévő függönycsík kiretusálásával kezdődött, klónozva a fehér hátteret. Ezután Liqufi tool segítségével pár dolgot igazítottam a képen. Ritkán használom ezt a segédeszközt, de most egész hatásosnak bizonyult a használata: a kar alatti ruhagyűrődés kisimítása, a mell alatti borda "műtésével" és a mellek kis gömbölyítésével. Ezután jönnek a rétegek: 1., alapkép 2., a gyűrött háttérre külön fényt adtam, hogy így kapjak homogén fehér kitöltést 3., az arc kicsit sötétebb vol